Levertijd
Wanneer u uw nieuwe fiets besteld wilt u natuurlijk dat deze zo snel mogelijk geleverd wordt. Fietshome.nl doet er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk bij u thuis af te leveren.
Wij streven er naar uw bestelling binnen Nederland altijd gratis binnen twee werkdagen bij u thuis te laten bezorgen. Hiervoor maken wij gebruik van bekende bezorgbedrijven zoals UPS, DHL, GLS en PostNL.
Wanneer een product tijdelijk niet op voorraad is berichten wij u direct via email. U kunt er dan voor kiezen de bestelling te annuleren, te wachten of een alternatief product te nemen. De keuze staat u vrij.
Wij hebben ons tot doel gesteld alle bestellingen binnen 1 werkdag te leveren.
Verzendkosten
Gratis levering Binnen Nederland
(Tijdelijk geen verzendkosten bij een bestelling van een fiets voor Nederland )
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Op werkdagen besteld is in 95% van de gevallen binnen 24 uur in huis, in 5% van de gevallen een werkdag later. Bestelt u na 17:00, dan wordt de fiets een werkdag later geleverd.
Werkdagen zijn Maandag t/m Vrijdag. Met uitzondering van feestdagen.Als uw bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvangt u een bericht dat de bestelling is verzonden. Normaal gesproken wordt uw order de daaropvolgende werkdag bij u geleverd. Aflevering geschiedt van maandag tot en met vrijdag.
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, maken wij uw order klaar voor verzending.
Hoe wordt de fiets afgeleverd?
Fietsen worden niet rijklaar, maar voor 85% gemonteerd geleverd. De fiets wordt in doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen. Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. het voorwiel, de trappers, het zadel en het stuur nog gemonteerd moet worden. Ook afstelling valt onder rijklaar maken van de fiets. Met behulp van de montagehandleiding en begeleidende filmpjes is dit zeker te doen!
De te monteren onderdelen verschilt per fiets. Kleine kinderfietsjes zijn over het algemeen al voor 95% gemonteerd bij levering.
Hoe weet ik of u mijn betaling heeft ontvangen?
In “mijn account” op onze website kunt u de status van uw bestelling volgen. Zodra uw betaling ontvangen is zal de status in “mijn account” op betaald staan.
U ontvangt tevens een email zodra wij uw betaling hebben ontvangen.
Hoe weet ik of mijn bestelling verzonden is?
In “mijn account” op onze website kunt u het verloop van uw bestelling volgen tot het moment dat wij uw bestelling hebben overgedragen aan de bezorgdienst. Uw status in “mijn account” zal dan op verzonden staan.
Zodra uw order verzonden is, ontvangt u tevens van ons een email.
Is het ook mogelijk om de fiets afgemonteerd te laten bezorgen?
Wij kunnen de fietsen ook gemonteerd leveren. Bestel hiervoor onze montage pakket. Afhalen van gemonteerde fietsen is ook mogelijk in Rotterdam.
Ik heb de bestelling dringend voor een bepaalde dag nodig
Wanneer u de order voor een bepaalde dag nodig hebt in verband met een verjaardag etc., kunt u dit aangeven in het opmerkingen vak tijdens het bestellen. Wij doen dan ons uiterste best vóór deze datum te leveren.
Ik ben niet thuis op het moment van levering
Indien u niet thuis bent zal de bestelling bij de buren proberen af te leveren. Als u niet wenst dat de bestelling bij uw buren wordt afgeleverd, kunt u dit aangeven in het opmerkingen veld tijdens het bestelproces.
Indien de bezorger tot tweemaal toe uw bestelling niet heeft kunnen afleveren, laten zij een bericht achter om contact op te nemen voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak of kunt u de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde depot.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
U kunt tijdens het bestellen aangeven dat u de bestelling op een ander afleveradres wilt ontvangen.